ugasite OpenShot i pokrenite ga u konzoli (kao običan korisnik) kako bi mogli videti zbog čega se tačno greška javlja. Ponovo pokrenite izradu animiranog naslova u OpenShot editoru i odaberite bilo koji efekat za animaciju. Pratite poruke koje se ispisuju u terminalu. Ukoliko primetite sledeći izlaz:
Code: Select all
AttributeError: 'RenderSettings' object has no attribute 'file_format'
U čemu je problem? Sudeći po podacima koji se mogu naći ovde, problem je u funkcijama koje OpenShot poziva, a novija verzija Blender-a ne podržava. Rešenje se može pronaći na pomenutoj lokaciji i svodi se na izmenu izvornog koda OpenShot editora pre kompajliranja. Dakle, skinete (recimo sa lokacije Slackbuilds.org) potrebne fajlove, raspakujete na svom računaru arhivu openshot-verzija.tar.gz (zavisi od toga koju verziju ste preuzeli), a zatim otvorite terminal na lokaciji raspakovanog foldera i ukucate sledeće (kao običan korisnik):
Code: Select all
$ cd openshot/blender/scripts
$ ls | xargs sed -i -e 's/\(bpy.context.scene.render.file_format\)/#\1/' -e 's/\(bpy.context.scene.render.color_mode\)/#\1/'
Code: Select all
# upgradepkg --reinstall --install-new /tmp/ime_paketa
Nakon uspešne instalacije, svi definisani modeli za animaciju naslova će raditi bez problema.