OpenShot i Blender

Ukoliko imate problema sa instalacijom ili korišćenjem nekog programa, ovo je pravo mesto za vaše pitanje.

Moderators: Slackmuz, Urednik

Post Reply

Administrator
Administrator
offline
User avatar

Posts: 877
Joined: 25 May 2008, 10:44
Location: Valjevo, Srbija

Post Napisano: 21 Jan 2012, 23:44


Ukoliko ste navikli da koristite OpenShot video editor, a posebno njegovu opciju za izradu animiranih naslova (u saradnji sa Blender-om), primetićete da nakon  kompajliranja i instaliranja verzije koja se nalazi u Slackbuild.org repoima (u repoima se nalazi verzija 1.2.2) ili najnovije verzije (1.4.0) ova opcija ne funkcioniše. Ukoliko posle odabira opcije "New animated title", a potom i bilo kog efekta koji se nalazi u listi dobijete grešku
slika4.png
ugasite OpenShot i pokrenite ga u konzoli (kao običan korisnik) kako bi mogli videti zbog čega se tačno greška javlja. Ponovo pokrenite izradu animiranog naslova u OpenShot editoru i odaberite bilo koji efekat za animaciju. Pratite poruke koje se ispisuju u terminalu. Ukoliko primetite sledeći izlaz:

Code: Select all

AttributeError: 'RenderSettings' object has no attribute 'file_format' 
možete odahnuti, rešenje je pred vama :).

U čemu je problem? Sudeći po podacima koji se mogu naći ovde, problem je u funkcijama koje OpenShot poziva, a novija verzija Blender-a ne podržava. Rešenje se može pronaći na pomenutoj lokaciji i svodi se na izmenu izvornog koda OpenShot editora pre kompajliranja. Dakle, skinete (recimo sa lokacije Slackbuilds.org) potrebne fajlove, raspakujete na svom računaru arhivu openshot-verzija.tar.gz (zavisi od toga koju verziju ste preuzeli), a zatim otvorite terminal na lokaciji raspakovanog foldera i ukucate sledeće (kao običan korisnik):

Code: Select all

$ cd openshot/blender/scripts
$ ls | xargs  sed -i -e 's/\(bpy.context.scene.render.file_format\)/#\1/' -e 's/\(bpy.context.scene.render.color_mode\)/#\1/'
Ovo će postaviti komentar (#) ispred opcija koje su navedene u komandi i time onemogućiti njihovu upotrebu prilikom kompajliranja. Ostaje samo da sve raspakovane fajlove ponovo zapakujete u arhivu (ako se ne snalazite u konzoli to uradite putem Ark menadžera) i da pokrenete slackbuild skriptu koja će vam iskompajlirati adekvatan OpenShot paket. Ostalo je samo da ga instalirate komandom

Code: Select all

# upgradepkg --reinstall --install-new /tmp/ime_paketa
(kako bi uklonili prethodnu verziju ako postoji na sistemu).

Nakon uspešne instalacije, svi definisani modeli za animaciju naslova će raditi bez problema.
nije važno samo raditi ono što voliš...važnije je voleti ono što radiš



Administrator
Administrator
offline
User avatar

Posts: 877
Joined: 25 May 2008, 10:44
Location: Valjevo, Srbija

Post Napisano: 22 Jan 2012, 13:00


Nisam napomenuo da blender ne dolazi uz čistu instalaciju slackware-a, ali ga možete preuzet iz Slackbuild ili Alien Slackbuild repoa. U primeru koji sam ja opisao korišćena je najnovija verzija blendera koju sam skinuo sa zvaničnog sajta i raspakovao u home direktorijum (u njemu napravio blender dir i tu raspakovao sadržaj skinute arhive) a zatim u Preferences dijalogu OpenShot video editora podesio ispravnu putanju za Blender.
nije važno samo raditi ono što voliš...važnije je voleti ono što radiš


Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests