Debian

Odeljak za diskusije o ostalim Linuks distribucijama i drugim *NIX-like operativnim sistemima

Moderator: Urednik

Post Napisano: 06 Oct 2009, 17:08

Danas sam odlucio da se na laptopu prebacim na stable debian (Lenny 5.0.3), odradio sam install sistema i dodao sve potrebne alate i aplikacije.
Iskreno jesu starije verzije, ali je sve ispeglano do maksimuma, i poprilicno dobro radi na mom starom laptopu, cak sam dobio i neka poboljsanja u vezi SIS grafike, koja je jedna od najlosijih integrisanih kartica :( (ja losije nisam nasao). Sve od hardware-a je prepoznato tokom same instalacije i sve rade bez dodatnih intervencija. Ranije je na laptopu bio i Ubuntu 8.10 koji je bio daleko sporiji od Debian-a.
Bice kasnije i koji snimak ekrana ... i mozda jos poneka pohvala za ovaj distro :D  Inace ovo mi je prvi Debian u zivotu.  :grin:

Prijatelj foruma
Prijatelj foruma

Post Napisano: 06 Oct 2009, 20:08

A i potpisuje se kao Gentoo, vidim :D

Post Napisano: 06 Oct 2009, 22:06

Koliko distro-a imam instaliranih vise ni neznam ni sta koristim  :grin:

Elitni član
Elitni član

Post Napisano: 30 Dec 2011, 15:14

The Debian Project is an association of individuals who have made common cause to create a free operating system. This operating system that we have created is called Debian GNU/Linux, or simply Debian for short.

An operating system is the set of basic programs and utilities that make your computer run. At the core of an operating system is the kernel. The kernel is the most fundamental program on the computer and does all the basic housekeeping and lets you start other programs.

Debian systems currently use the Linux kernel. Linux is a piece of software started by Linus Torvalds and supported by thousands of programmers worldwide.

However, work is in progress to provide Debian for other kernels, primarily for the Hurd. The Hurd is a collection of servers that run on top of a microkernel (such as Mach) to implement different features. The Hurd is free software produced by the GNU project.

A large part of the basic tools that fill out the operating system come from the GNU project; hence the names: GNU/Linux and GNU/Hurd. These tools are also free.

Of course, the thing that people want is application software: programs to help them get what they want to do done, from editing documents to running a business to playing games to writing more software. Debian comes with over 29000 packages (precompiled software that is bundled up in a nice format for easy installation on your machine) — all of it free.

It's a bit like a tower. At the base is the kernel. On top of that are all the basic tools. Next is all the software that you run on the computer. At the top of the tower is Debian — carefully organizing and fitting everything so it all works together.

Elitni član
Elitni član

Post Napisano: 31 Dec 2011, 08:38

evo....upravo ga rezem.
Utiske cete dobiti uskoro :)  :beer:

Prijatelj foruma
Prijatelj foruma

Post Napisano: 31 Dec 2011, 13:37

Postoje tri Linux main distribucije od kojih su nastali njihovi sateliti.
Pored Slackwarea, Red Hata tu se nalazi i Debian.

Jasno ima i nezavisnih distribucija od ove tri navedene ali ovo su main distribucije.
Tako, o Debianu sve najbolje. :beer:

Elitni član
Elitni član

Post Napisano: 31 Dec 2011, 17:20

Red Hat nije besplatan?  :O

Prijatelj foruma
Prijatelj foruma

Post Napisano: 31 Dec 2011, 18:32

Zato Slackware jeste. :014:

Povremen korisnik
Povremen korisnik

Post Napisano: 31 Dec 2011, 18:53

Imao sam do skora instaliran Debian 6 i mogu samo reći da sam se razaočarao, počev od toga da neke aplikacije "uopšte ne možeš instaliratina njega" ili ako ih instaliraš to su neke pra istoriske verzije datih... I ima ješ nekih sitnih detaljčića.

Administrator
Administrator

Post Napisano: 31 Dec 2011, 19:19

Debian Stable da, ali slobodno možeš  da instaliraš Debian Testing. On je ažurniji. Ubuntu je, s druge strane, baziran na Debian Unstable.
Last edited by bocke on 31 Dec 2011, 19:26, edited 1 time in total.